חוק הגיוס ועולם התורה




 הגמרא בחגיגה (חגיגה ה ב) מביאה את הפסוק מירמיהו: "ודמע תדמע ותרד עיני דמעה כי נשבה עדר ה'" (ירמיהו יג יז.).

אמר ר' אלעזר שלש דמעות הללו למה? אחת על מקדש ראשון ואחת על מקדש שני ואחת על ישראל שגלו ממקומן ואיכא דאמרי אחת על ביטול תורה.

ושואלת מייד הגמרא: בשלמא למאן דאמר על ישראל שגלו היינו דכתיב "כי נשבה עדר ה'" אלא למאן דאמר על ביטול תורה מאי כי נשבה עדר ה'?

ועונה: כיון שגלו ישראל ממקומן אין לך ביטול תורה גדול מזה.


לאורך כל הדורות תהו רבים מה הוא ביטול התורה בגלות? הרי רוב התורה שבעל פה נוצרה בגלות, בוודאי אי אפשר להגיד "ביטול תורה" על האמוראים, על רש"י, הרמב"ם, הרמב"ן, הגר"א, הרבי מלובאוויטש ועוד רבנים גדולים וחשובים.

אז האם באמת אין לי ביטול תורה גדול מהגלות?


והתשובה הידועה והנכונה היא שקיום תורה בגלות אפשרי רק בצורה חלקית ורק ליחיד, אבל קיום תורה בצורה מלאה - אישית ובוודאי ציבורית ולאומית - אפשרי רק בארץ ישראל.

מי שחי חיי גלות לא יכול לקיים את המצוות התלויות בארץ, ולא יכול לקיים את מצוות הגאולה הלאומיות - הקמת מדינה, מצוות ישוב הארץ, הגנה על ארץ ישראל ועם ישראל - ועוד. 

(אגב, יש כאלו שחיים חיי גלות בחו"ל, ויש כאלו שחיים חיי גלות פה בארץ ישראל.)


והנה ישנם אנשים היום, כ-80 שנים אחרי שסופסוף עם ישראל ניגב דמעה אחת לה' - שרוצים לבטל את הכל!

עם ישראל נלחם כבר מעל שנה מלחמת מצווה, פיקוח נפש כפשוטו - ויש כאלו שמסרבים לקחת חלק! יותר מכך, יש כאלו, כולל אחד שקורא לעצמו רב ראשי, שאף קוראים להילחם בחובה (בזכות!) להתגייס ואף קוראים לרדת מהארץ. חמור מזאת - הם עושים זאת בשם התורה!

איך אפשר בשם התורה להתעלם מהצלת נפשות? איך אפשר בשם התורה לעמוד על דם רעך? איך אפשר בשם התורה לקרוא לירידה מהארץ?

איך אפשר בשם התורה לבקש להוריד שוב את דמעת ביטול התורה להקב"ה?


איך אפשר להסתכל בעיניים לאנשים שנפצעו, לאנשים שחווים פוסט טראומה, לאנשים שהמשפחות שלהם נקרעות - ולהגיד "הכל סבבה, תמשיכו בלעדנו"? ועוד בשם התורה???


הגיע הזמן לחישוב מסלול מחדש. כנראה שאלו שמשום מה מקובל לחשוב שמייצגים את "עולם התורה" לא מייצגים את תורת ישראל (לא אלו עם כיפה שחורה ולא אלו עם כיפה סרוגה). כי תורת ישראל לא עומדת על דם רעך. כי תורת ישראל לא מבטלת את התורה.


הפגנות על חוק הגיוס בשם עולם התורה צריכות לדרוש דבר אחד: גייסו אותנו כולם - עכשיו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה